Вы здесь

24 сентября - Новости законодательства сентябрь 2012 г.

РЕКЛАМА

Реклама тютюнових виробів зникне з 16 вересня

Нагадуємо, що цієї неділі – 16 вересня 2012 р. наберуть чинності зміни до декількох законів та КпАП, відповідно до яких майже повністю ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ РЕКЛАМА ТЮТЮНОВИХ ВИРОБІВ (згідно із ЗУ N 3778-VI від 22.09.2011 р.). Виключення становить лише реклама, розміщена у спеціалізованих виданнях тютюнової галузі, а також на спеціальних виставкових заходах, допуск на які будуть мати лише працівники підприємств – виробників та оптових продавців тютюнових виробів.

Одночасно з цим, накладена заборона на:

- розміщення зображення тютюнових виробів, а також товарних знаків, під якими вони випускаються, на будь-яких товарах, не пов’язаних із вживанням тютюну;

- проведення рекламних акцій, лотерей, конкурсів та розважальних заходів, умовою участі у яких є придбання тютюнових виробів (у т.ч. проведення обміну тютюнових виробів на будь-які інші товари, роботи чи послуги);

- розміщення у рекламі будь-яких товарів чи послуг зображення тютюнових виробів або процесу паління тютюнових виробів.

- проведення різноманітних розсилок, що стосуються виробів із тютюну, поштою, електронною поштою, а також засобами мобільного зв’язку;

- спонсорування тютюну (будь-який вид внеску в будь-яку подію, захід або окрему особу, метою чи результатом або ймовірним результатом якого є стимулювання продажу тютюнового виробу або вживання тютюну, прямо чи опосередковано);

- стимулювання продажу тютюну (будь-який вид передачі комерційної інформації, рекомендації або дії, метою чи результатом або ймовірним результатом якого є стимулювання продажу тютюнового виробу або вживання тютюну, прямо чи опосередковано) тощо.

Увага! Для тих, хто вирішить обминути зазначені вимоги, не зайвим буде нагадування щодо відповідальності за ігнорування правил.

Так, наприклад, за порушення заборони щодо реклами, стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів передбачено фінсанкції в розмірі від 30 до 50 тис. грн. за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу тютюнових виробів.

Розмір відповідальності відповідно до КпАП дещо менший, але все одно слід мати на увазі, що здійснення окремих правопорушень у цій сфері загрожує для посадових осіб рекламодавця та/ або розповсюджувача реклами фінсанкціями від 1700 до 5950 грн., а для громадян – від 85 до 425 грн.

 

ГОТЕЛЬНІ ПОСЛУГИ

Відмінено обов’язкову сертифікацію готелів

Кабмін скасував необхідність проведення готелями та іншими об'єктам, що призначені для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), обов'язкової сертифікації послуг з тимчасового розміщення, що ними надаються, стосовно рівня безпеки для життя та здоров'я людей, захисту їх майна та охорони навколишнього природного середовища.

Нагадаємо, що, по-перше, обов’язкова сертифікація була однією із умов надання послуг з тимчасового розміщення (відповідно до п. 8 Порядку надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), затвердженого постановою КМУ N 297 від 15.03.2006 р.). По-друге, за результатами обов'язкової сертифікації послуг з тимчасового розміщення встановлювалися категорії готелям та іншим об'єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ N 803 від 29.07.2009 р.).

Зауважимо, що присвоєння категорій готелям ("п'ять зірок", "чотири зірки", "три зірки", "дві зірки" та "одна зірка") буде здійснюватися вже за результатами добровільної сертифікації послуг з тимчасового розміщення відповідно до договору між органом із сертифікації та власником або уповноваженою ним особою (далі - заявник), а також оцінювання відповідності готелів вимогам певної категорії.

----------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 15 березня 2006 р. N 297 і від 29 липня 2009 р. N 803" (N 830 від 05.09.2012 р.) Офіційне опублікування: "Урядовий кур’єр" N 165 від 13.09.2012 р. Дата набрання чинності: 13.09.2012 р.

 

ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ

Контроль якості лікарських засобів, що ввозяться в Україну

Кабмін вніс зміни до Порядку, що встановлює механізм державного контролю якості лікарських засобів, що ввозяться в Україну, який здійснюється з метою недопущення обігу фальсифікованих, неякісних та незареєстрованих лікарських засобів (постанова N 902 від 14.09.2005 р.), виклавши його у новій редакції.

Також, як і раніше, Порядок поширюється на всіх суб'єктів господарювання, що ввозять лікарські засоби в Україну, але при цьому передбачено, що він не застосовується у відносинах сфери держконтролю якості медичних імунобіологічних препаратів, які використовуються, виробляються або пропонуються до застосування у медичній практиці в Україні.

Відповідно до Порядку на територію України ввозяться зареєстровані в Україні лікарські засоби за наявності виданого їх виробником сертифіката якості, яким, згідно з новою редакцією, може бути сертифікат аналізу або сертифікат серії, що засвідчує відповідність лікарських засобів специфікації якості методів контролю якості лікарських засобів. Зауважимо, що додатком до нового Порядку наведено вимоги до змісту сертифіката якості серії лікарського засобу, які не є обов'язковими для сертифікатів якості на активні фармацевтичні інгредієнти (субстанції).

Незареєстровані лікарські засоби можуть ввозитися в Україну відповідно до Порядку, затвердженого наказом МОЗ N 237 від 26.04.2011 р.

З метою подальшої реалізації лікарських засобів або використання їх у виробництві, суб'єкт господарювання протягом 5 (у попередній редакції – 3) робочих днів після закінчення митного оформлення вантажу подає органові держконтролю за місцем провадження господарської діяльності заяву про видачу висновку про якість ввезених лікарських засобів. До заяви додаються документи (перелік яких дещо скоротився), які можна подати як в паперовому, так і в електронному вигляді.

Державний контроль якості лікарських засобів здійснюється (шляхом проведення експертизи документів, перевірки вантажу та лабораторного аналізу) у строк, що не перевищує 8 (раніше - 6) робочих днів після подання суб'єктом господарювання вищезазначеної заяви про видачу висновку (у разі, коли немає підстав для проведення лабораторного аналізу). У разі ж, коли такі підстави є - відбір зразків лікарських засобів для проведення їх лабораторного аналізу здійснюється протягом 3 робочих днів з дня реєстрації відповідного направлення, а сам лабораторний аналіз проводиться протягом 14 (раніше - 21) робочих днів з дати оформлення актів за результатами відбору зразків лікарських засобів або в строк, передбачений відповідними методами контролю якості лікарських засобів.

Орган держконтролю за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання за результатами контролю складає і видає протягом наступного дня після його завершення висновок (який відповідно до нововведень оформляється у двох примірниках) за формою, затвердженою Держлікслужбою.

У разі видачі позитивного висновку обіг ввезеного лікарського засобу може здійснюватися на всій території України без обмежень. При видачі негативного висновку суб'єкт господарювання вчиняє дії, передбачені зовнішньоекономічними контрактами та/або нормативно-правовими актами (повернення постачальнику, утилізація, знищення лікарських засобів тощо).

Результати державного контролю, а відповідно до змін також і рішення органів державного контролю можуть бути оскаржені в установленому законом порядку.

-----------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку здійснення державного контролю якості лікарських засобів, що ввозяться в Україну" (N 793 від 08.08.2012 р.) Офіційне опублікування: "Урядовий кур’єр" N 159 від 05.09.2012 р. Дата набрання чинності: 05.09.2012 р., за виключенням абз. 8 п. 5 Порядку та додатка до нього, які набирають чинності з 01.01.2013 р.

 

НОРМИ ТРИВАЛОСТІ РОБОЧОГО ЧАСУ

Норми тривалості робочого часу на 2013 рік

Мінсоцполітики підготувала розрахунок норми тривалості робочого часу на 2013 рік. Звернемо вашу увагу на деякі постулати коментованого документа, які знадобляться для роботи вже у цьому році.

Так, згідно зі ст. 73 КЗпП у 2013 році робота не проводиться у святкові і неробочі дні. Серед них відмітимо Пасху (Великдень) та Трійцю, які припадуть у наступному році на 5 травня та 23 червня відповідно.  

Разом з тим, згідно з ч. 3 ст. 67 КЗпП, у випадку, коли святковий (неробочий день) збігається з вихідним днем, останній переноситься на наступний після святкового (неробочого). Тому за графіком п'ятиденного робочого тижня (з вихідними днями у суботу та неділю) у наступному році передбачені такі переноси свят:

- неділя 5 травня (свято Великодня) переноситься на понеділок 6 травня;

- неділя 23 червня (свято Трійці) переноситься на понеділок 24 червня;

- субота 24 серпня (День незалежності України) переноситься на понеділок 26 серпня.

Хочемо звернути вашу увагу на частини 4 та 5 ст. 67 КЗпП. За ними, Кабмін не пізніше ніж за три місяці до настання святкових днів (зазначених у ст. 73 КЗпП) може рекомендувати керівникам підприємств перенести вихідні та робочі дні у порядку і на умовах, установлених законодавством, для працівників, яким встановлено п'ятиденний робочий тиждень.

Якщо власник підприємства погодиться з відповідними перенесеннями, то він зобов’язаний не пізніше ніж за два місяці видати наказ (розпорядження) про перенесення вихідних та робочих днів на підприємстві (погоджений з профспілкою).

Додамо, що у коментованому документі наводиться приклад розрахунку норм тривалості робочого часу на 2013 рік при п'ятиденному робочому тижні з двома вихідними днями у суботу та неділю при однаковій тривалості часу роботи за день упродовж робочого тижня та відповідним зменшенням тривалості роботи напередодні святкових та неробочих днів

------------------------

Лист Міністерства соціальної політики України N 9050/0/14-12/13 від 21.08.2012 р.

 

КВЕД

Зміна КВЕДів підприємцем-загальносистемником

Нагадаємо, що протягом цього року триває "всеукраїнська кампанія" з перекодування суб’єктів господарювання. За нею, до 31.12.2012 року КВЕДи-2005 року підлягають заміні на КВЕД-2012 року. Для здійснення цієї процедури фізособа-підприємець має подати держреєстратору реєстраційну картку за формою 11*. Останній безоплатно здійснить заміну кодів видів діяльності підприємця.

З цим, думаємо, проблем не буде. Залишилось питання: чи потрібно загальносистемнику інформувати податкову про зміну КВЕДів. Погодьтесь, питання аж ніяк не підвищеної складності. Вистачило б відповіді: ні, не потрібно! Але податкова "славиться" своїми підходами до відповідей, і на це питання відповіла в обхід. За її словами, ПКУ не передбачено конкретного строку подання заяви про зміну кодів. З цієї відповіді нам уже слід самим зробити висновок, що й інформувати про це податкову немає потреби. І це дійсно так! Вистачить того, що держреєстратор сам передасть ці дані до ДПС.

Але хочеться відмітити, що вище сказане не стосується фізосіб-"єдиноподатників". Їм таки потрібно звернутися в податкову, адже паралельно вони змінюють Свідоцтво платника єдиного податку на нове, де вже не фігуруватимуть КВЕДи-2005 року.

*РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА на проведення державної реєстрації змін до відомостей про фізичну особу - підприємця, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців  (форма 11) (затверджена наказом Мін'юсту N 3178/5 від 14.10.2011 р.)

------------------------

Лист Державної податкової служби від 13.09.2012 р.

 

Нацбанк

- нагадав, що з 23.08.2012 р. діють нові коди видів сплати, які використовуються платниками податків при заповненні поля "Призначення платежу" у разі сплати платежів до бюджету, затверджені наказом Мінфіну N 817 від 07.07.2012 р. (лист N 25-111/1944 від 12.09.2012 р.);

 

МОЗ

- затвердило Правила проведення клінічних випробувань медичної техніки та виробів медичного призначення, а також Типове положення про комісію з питань етики (наказ N 616 від 03.08.2012 р.);

 

ДПСУ

- проголосила Меморандум щодо поліпшення процесу подання звітності, впровадження електронних сервісів та розвитку електронного документообігу (меморандум від 12.09.2012 р.);

- підготувала Пам'ятку по заповненню розрахункового документа при сплаті грошового зобов'язання, визначеного органом ДПС за результатами проведеної підрозділом податкового контролю документальної перевірки (лист N 998/0/71-12/22-2117 від 20.08.2012 р.);

 

Держмитслужба

- надала роз’яснення з приводу прийняття попереднього рішення з питань визначення країни походження товарів (лист N 16/2-16.1/1886-ЕП від 10.09.2012 р.).

 

2012 http://www.dpcenter.com.ua - Дебет Плюс Центр