Вы здесь

22 января - Новости законодательства январь 2013 г

ЗВІТНІСТЬ З ЄДИНОГО ПОДАТКУ

Податківці рекомендують платникам єдиного податку звітувати за старими формами

Як ми раніше інформували, 8 січня 2013 року набрав чинності наказ Мінфіну N 1159 від 07.11.2012 р., яким викладено у новій редакції форми податкових декларацій платників єдиного податку (як для фізосіб-підприємців, так і для юросіб). В широких масах "спрощенців" постало питання: яку форму використовувати для звітування за 4 квартал 2012 року?

Вже звично, що в цій ситуації податкова не виробила єдиного підходу до звітування. За інформацією від наших користувачів з різних регіонів України, декларацію у січні 2013 року приймали як за новою, так і за старою формою. Ми свого часу зробили припущення, що оскільки "єдинники" 5 і 6 груп не мають своєї декларації, то звітувати потрібно за новою формою.

Але в коментованому листі, який стосувався виключно фізосіб-єдинників, податкова висловила свою позицію:

1) платники єдиного податку 1 – 3 груп звітують за старою формою;

2) платники єдиного податку 5 групи звітують теж за старою формою, але разом з декларацією їм рекомендується подати в довільній формі доповнення до декларації, що вважається невід'ємною частиною податкової декларації.

Як зазначає податкова, таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання та повинно містити інформацію про:

- суму доходу за звітний (податковий) період, що оподатковується за ставкою 7 або 10%;

- суму доходу, що перевищує обсяги, встановлені пп. 5 п. 291.4 ПКУ, у звітному (податковому) періоді;

- суму доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж передбачено п. 291.6 ПКУ, у звітному (податковому) періоді;

- суму доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права на застосування спрощеної системи оподаткування, у звітному (податковому) періоді.

Також податківці зазначили, що при заповненні декларації підприємцями зазначаються ті види економічної діяльності (номер та назву згідно з КВЕД), які відповідають видам діяльності в облікових даних на момент подання податкової декларації.

Підсумуємо:

1. Підприємці 5 групи разом з декларацією мають подати в довільній формі додаток для нарахування встановленого розміру податку. Без певної долі іронії не можна упустити вимогу надання пояснення мотивів подання додатка у довільній формі. Ніби підприємці винні в тому, що Мінфін своєчасно не доробив форму!

2. Оскільки такий обхідний маневр прийнято для виконання п. 46.6 ПКУ, припускаємо, що "єдиноподатники"-юрособи 4 групи звітують за останній квартал 2012 року за старою формою, а ось юрособи 6 групи мають подати в довільній формі додаток, аналогічно, як і підприємці 5 групи.

3. Логічно було б припустити (на вимогу виконання п. 46.6 ПКУ), що за новою формою декларацію слід подавати, починаючи зі звіту за І квартал 2013 року. Але зразу попереджаємо, що форми декларацій будуть знову коригуватися. Можливо, навіть в останню хвилину, адже нинішня форма декларації не враховує вимоги нещодавнього Закону N 5503-VI від 20.11.2012 р. Нагадаємо, останнім документом з 4 січня 2013 року для платників єдиного податку 5 і 6 груп зменшено його ставку:

- до 5% від доходу для платників ПДВ (до змін – 7%);

- до 7% від доходу для неплатників ПДВ (до змін – 10%).

-------------------

Лист Державної податкової служби України N 246/7/17-1217 від 10.01.2013 р.

 

ПОДАТОК НА НЕРУХОМЕ МАЙНО

З'явилась форма декларації з податку на нерухоме майно

На минулому тижні ми звертали вашу увагу, що до Мін’юсту на реєстрацію надійшов документ, що затверджує форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (наказ Мінфіну N 1408 від 25.12.2012 р.).

Наразі інформації про реєстрацію ще немає, але на сайті ДПС вже виклали текст наказу з додатками (з ним також можна ознайомитись у довідково-правових системах Компанії "Дінай").

Нагадаємо, що пп. 265.7.5 ПКУ зобов'язує юридичних осіб-платників податку самостійно обчислити податок станом на 1 січня звітного року і до 1 лютого цього ж року подати ДПС декларацію (у 2013 році гранична дата подавання декларації - 31 січня). Водночас, згідно з п. 46.6 ПКУ, нові форми декларацій, набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення. Тобто, для виконання п. 46.6 ПКУ декларація мала набрати офіційного статусу хоча б наприкінці минулого року. Але цього не сталося!

Крім того, податкова поспішила й не дочекалася обов’язкової реєстрації документа в Мін’юсті. Звідси, можна посперечатись з приводу легітимності форми декларації з нерухомого майна на даний час. Тому варто все ж таки дочекатися реєстрації та офіційної публікації наказу N 1408.

А якщо ж цього не станеться найближчим часом? Всі ми чудово знаємо, що на платників податків покладений обов’язок обчислення податків та звітування за них (пп. 16.1.2 – 16.1.1.3 ПКУ). А тому, на нашу думку, звітувати потрібно, але форма може бути довільною, адже незареєстрований наказ, який підлягає реєстрації, може носити лише рекомендаційний характер. Ось тільки податківцям такий підхід навряд чи сподобається.

-------------------

Наказ Міністерства фінансів України "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки" (N 1408 від 25.12.2012 р.)

 

ВІДРЯДЖЕННЯ

Нова форма авансового звіту

Мінфін виклав у новій редакції форму Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядок його складання.

Не витрачайте час на пошук відмінностей між новим наказом і його попередником (затвердженим наказом ДПАУ від N 996 від 23.12.2010 р.). Суттєвих правок там немає! Мінфін просто виконує свої обов’язки з перевидання колишніх податкових наказів.

Разом з тим, неправильний гриф про затвердження звіту може розцінитися податковою, як невиконання п. 140.1.7 ПКУ щодо включення витрат на відрядження до складу податкових. Тому не рекомендуємо зайвий раз гратися з вогнем та з дати набрання чинності застосовувати нову форму авансового звіту. Більш за все, офіційного статусу документ набере вже наступного тижня.

-------------------

Наказ Міністерства фінансів України "Про затвердження форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядку його складання" (N 1276 від 05.12.2012 р.).

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.12.2012 р. за N 2185/22497.

Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування

 

ІНВАЛЮТА

Обов’язковий продаж інвалюти та нові особливості валютних переказів у постанові НБУ

Будь-яка банківська операція проводиться за умови подання певних документів. Не є виключенням і операції з купівлі та обміну інвалюти з метою переказу за межі України. Так, наприклад, фізособи-резиденти для придбання та обміну інвалюти з поточних рахунків мають надати заяву на купівлю та документи, що свідчать про наявність підстав для переказів (це можуть бути договори, документи про родинні стосунки, позовні заяви тощо). Нацбанк доповнив цю норму, передбачивши, що разом із заявою можна надавати виписку (довідку) уповноваженого банку про зарахування гривні, отриманої в результаті обов’язкового продажу помилково (надмірно) отриманих надходжень в іноземній валюті з-за меж України.

Вищезазначена виписка увійшла також до переліку документів, на підставі яких фізособам-нерезидентам дозволено купувати інвалюту з поточних рахунків з метою переказу за межі України (виписка, звичайно ж, подається разом із заявою на купівлю інвалюти).

Відповідні коригування передбачено до Положення про порядок та умови торгівлі інвалютою (затверджено постановою НБУ N 281 від 10.08.2005 р.).

Ще низку нововведень Нацбанк передбачив до Положення про порядок видачі НБУ індивідуальних ліцензій на розміщення резидентами валютних цінностей на рахунках за межами України (затверджено постановою N 485 від 14.10.2004 р.), якими визначив порядок здійснення обов’язкового продажу інвалюти 1-ї групи Класифікатора та в російських рублях, яка надійшла на рахунок резидентами – власниками індивідуальних ліцензій НБУ на розміщення валютних цінностей.

Нагадаємо, що восени 2012 р. Нацбанк увів вимогу щодо обов'язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України 50% надходжень в інвалюті 1-ї групи Класифікатора іноземних валют та банківських металів (австралійські долари, англійські фунти стерлінги, датські крони, долари США, ісландські крони, канадські долари, норвезькі крони, шведські крони, швейцарські франки, японські єни, євро) та у російських рублях (постанови НБУ N 475 та 479 від 16.11.2012 р.).

Обов’язкова для продажу сума інвалюти має бути або перерахована до банку для реалізації, або продана з власного рахунку, відкритого у банку, що зазначений у ліцензії.

Для перерахування інвалюти для обов’язкового продажу з рахунку, відкритого за межами України, встановлено строк - не пізніше, ніж на 30 робочий день після дня зарахування надходжень на цей рахунок.

Увага! Не підлягає обов'язковому продажу валюта, що перерахована власником ліцензії з власного рахунку, відкритого в банку, що зазначено у ліцензії, або з іншого власного рахунку.

Протягом 5 днів з дня здійснення продажу до управління НБУ має бути подано копії документів, що свідчать про здійснення продажу, із зазначенням суми реалізованої валюти та дати продажу.

------------------------

Постанова Національного банку України "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України" (N 531 від 14.12.2012 р.)

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.01.2013 р. за N 78/22610 та набирає чинності з дня офіційного опублікування

 

ОФІЦІЙНИЙ ПОГЛЯД ДПС

Огляд питань та відповідей з Єдиної бази податкових знань (sts.gov.ua)

- Якою мовою повинні складатись первинні документи, що підтверджують здійснення платником податку витрат, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування?

Коротка відповідь:

Первинні документи, облікові регістри і бухгалтерська звітність повинні складатись українською мовою.

Документи, що є підставою для записів у бухгалтерському обліку і складені іноземною мовою, повинні мати впорядкований автентичний переклад на зазначену мову.

 

- Чи має право платник податку використовувати надміру сплачені кошти з податку на прибуток у сплату авансових внесків?

Коротка відповідь:

Узагальнюючою податковою консультацією щодо особливостей подання декларацій з податку на прибуток та сплати податку у 2013 році, затвердженою наказом ДПС України N 1171 від 21.12.2012 р., визначено, що при розрахунку узгодженої суми грошових зобов'язань в цілях сплати авансових внесків з податку на прибуток надміру сплачені суми цього податку не враховуються.

При цьому надміру сплачені суми податку можуть бути повернені відповідно до вимог ст. 43 ПКУ.

 

- Чи сплачують авансові внески з податку на прибуток у січні - лютому 2013 року платники податку з доходом менше 10 млн грн?

Коротка відповідь:

Якщо за результатами звітного (податкового) періоду - рік 2012 доходи у платників податку на прибуток, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, не перевищують 10 мільйонів гривень, то такі платники податку не розраховують та не сплачують у 2013 році щомісячні авансові внески (у тому числі за січень - лютий 2013 року).

 

- Який орган здійснює контроль правильності класифікації товарів, зазначених в УКТ ЗЕД?

Коротка відповідь:

Відповідно до ст. 68 гл. 11 МКУ ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи, в порядку, встановленому КМУ. Згідно зі ст. 69 гл. 11 МКУ митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

 

- Змінились посадові особи на підприємстві або необхідно замінити ключі діючим посадовим особам. Як оновити посилені сертифікати в податковій?

Коротка відповідь:

Для оновлення посилених сертифікатів посадових осіб необхідно укласти новий договір "Про визнання електронних документів" з податковою інспекцією в електронному вигляді. Повторно його сформувати в програмному забезпеченні "ДПС Захист звітності". Договір підписується особистими ключами посадових осіб, електронною печаткою та відправляється до ДПС. Для уточнення реквізитів, необхідних для заповнення відповідних полів договору "Про визнання електронних документів", слід звернутись в податкову інспекцію за місцем реєстрації.

 

- Чи передбачено ПКУ обмеження або мораторій на проведення фактичних та документальних перевірок СГ?

Коротка відповідь:

Забороняється проведення документальної планової перевірки за окремими видами зобов’язань перед бюджетами, крім правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та зобов’язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами.

Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Запровадження мораторію на проведення фактичних та документальних перевірок суб’єктів господарювання нормами ПКУ не передбачено.

 

 

2012 http://www.dpcenter.com.ua - Дебет Плюс Центр