Вы здесь

01/12/14 Як нараховується плата за воду та де повірити квартирний лічильник

У зв’язку з тим, що в деяких житлових будинках м. Києва факт споживання холодної води, згідно з показниками загальнобудинкового лічильника та виставлені за цими показниками нарахування мешканцям спричинили чимало звернень та непорозумінь, ПАТ «АК «Київводоканал» проаналізував перевірку багатоквартирних будинків на предмет коректного обліку води квартирними лічильниками.

Для роз’яснення необхідності зазначеної роботи сьогодні, 20 листопада, відбулася прес-конференція за участю Директора розрахункового департаменту ПАТ «АК «Київводоканал» Станіслава Каплуненка, начальника відділу метрологічного забезпечення вимірювань кількості теплоти, рідин та температури ДП «Укрметртестстандарт» Сергія Чередниченка, технічного директора ТОВ «Центр Вимірювань» Максима Гаврилкіна та радника голови правління Київводоканалу з питань інформаційної політики Вікторії Яковлєвої.

Аналіз результатів роботи комісії Розрахункового департаменту показав, що серед основних причин непорозуміння з нарахуваннями є свідоме надання неправдивої інформації щодо обсягів споживання холодної води, втручання в роботу приладу обліку шахрайськими способами (встановлення магніту тощо), не повірений вчасно або просто непрацюючий лічильник, який використовується як прилад комерційного обліку – тобто такий, за показниками якого здійснюються нарахування за використану воду.

«Наші фахівці проаналізували та порівняли на прикладі одного з багатоквартирниз будинків загальне споживання води протягом року за показниками будинкового лічильника та сумою показників квартирних. Виявилося, якщо розподілити обсяг спожитої води, який показує будинковий лічильник, між усіма мешканцями взагалі без врахування квартирних – кількість використаної води на одного мешканця становитиме близько 4 м3 у місяць. Це свідчить про неправильні дані, отримані з квартирних лічильників», – зазначив Станіслав Каплуненко.

Розподіл використаної води у будинку по пр-ту Маяковського

Кількість квартир з лічильниками = 116

Потребують повірки -100

Лічильники, що не потребують повірки-16

86% лічильників потребують повірки

Різницю у показниках між обсягами спожитої води відповідно до будинкового та квартирного лічильників наглядно демонструє наступний графік споживання холодної води в одному з будинків по вул. Радунській. Слід звернути увагу, що згідно з даними, знятими самостійно мешканцями на основі квартирних лічильників, зі збільшенням тарифу на воду у липні 2014 року водоспоживання різко зменшилось.

Мешканці квартир без лічильників фактично сплачують за сусіда, який безвідповідально поставився до питання обліку водоспоживання квартирним лічильником і сплачує за його показниками, які не відповідають дійсності. Оскільки, нагадаємо, згідно з Постановою КМУ від 21.07.2005 №630, у разі встановлення будинкових засобів обліку води в багатоквартирному будинку, де окремі квартири обладнані квартирними засобами обліку, споживач, який не має квартирних засобів обліку, оплачує послуги згідно з показниками будинкових засобів обліку, не враховуючи сумарні витрати води за показниками усіх квартирних засобів обліку, витрати виконавця, юридичних та фізичних осіб-підприємців, які є власниками або орендарями приміщень в цьому будинку. Різниця розподіляється між споживачами, які не мають квартирних засобів обліку, пропорційно кількості мешканців в квартирі.

Звертаємо увагу, що з 1-го липня, відповідно Закону України №1198, ПАТ «АК «Київводоканал» визнано виконавцем послуг холодного водопостачання та водовідведення. До цього часу зазначена функція належала житловим організаціям різних форм власності, які експлуатують багатоквартирні будинки, і саме вони здійснювали відповідні розрахунки. Тобто, якщо у встановлених квартирних лічильників пройшов міжповірочний термін або взагалі термін експлуатації, житлова організація повинна була зняти зазначений прилад з комерційного обліку.

На сьогодні Розрахунковий департамент Київводоканалу – до вирішення ситуації з квартирними лічильниками – не виставляє у розрахунках більше 11 м3 холодної води на одну зареєстровану особу у квартирі без лічильника, навіть якщо за показниками загальнобудинкового лічильника цей обсяг значно більший.

Однак, усі «не нараховані» обсяги води за показниками будинкового лічильника будуть фіксуватися та після закінчення перевірки розподілятися між квартирами, лічильники в яких виявилися непрацюючими, не повіреними, з сфальсифікованими документами про повірку або такими в роботу яких втручались шахрайськими способами (встановлення магніту тощо). Крім того, такі лічильники будуть зняті з комерційного обліку і подальші нарахування здійснюватимуть за показниками загальнобудинкових приладів. Зазначені зміни будуть враховані у квитанціях за наступні місяці.

Таким чином, Київводоканал у черговий раз наголошує – квартирний лічильник води необхідно повіряти кожні три-чотири роки з дня його встановлення (в залежності від типу лічильника), але не більше трьох разів, тому що взагалі термін експлуатації водоміра становить від 10 до 12 років.

Наразі до складової тарифу ПАТ «АК «Київводоканал» на водопостачання та водовідведення не входять витрати на послугу повірки квартирних приладів обліку холодного водопостачання, тому повірка здійснюється за кошти власника лічильника або житлової організації, яка включила витрати на повірку до складової тарифу на утримання будинку та прибудинкової території.

Начальник відділу метрологічного забезпечення вимірювань кількості теплоти, рідин та температури ДП «Укрметртестстандарт» Сергій Чередниченко вкотре зосередив увагу мешканців: «У місті Києві видавати документ, який підтверджує проходження повірки лічильника, має право лише ДП «Укрметртестстандарт». Будь-які інші довідки не мають жодної правової сили. Організації, які здійснюють повірку в тому числі у квартирі, обов’язково повинні отримати свідоцтво Укрметртестстандарту про атестацію на проведення вимірювань».

Щоб повірити квартирний лічильник мешканцю багатоквартирного будинку необхідно звернутися до однієї зі спеціалізованих організацій, які згідно чинного законодавства мають право на проведення зазначеного виду робіт. (Завантажити повний перелік організацій, які мають право здійснювати повірку квартирних лічильників води у місті Києві)

Технічний директор ТОВ «Центр Вимірювань» Максим Гаврилкін розповів про повірку лічильників на дому, а також про стан квартирних приладів обліку: «Наші фахівці, які на дому знімають показники квартирних лічильників для подальшої повірки, досить часто стикаються з проблемами, коли у лічильників вже давно закінчився термін експлуатації, і вони практично стоять, або ж під час огляду стає очевидно, що в роботу лічильника намагалися втрутитися з метою викривлення показників. Незрозуміло як такі приладу обліку взагалі могли використовуватися як комерційні».

Також учасники прес-конференції відзначили, що наразі в організаціях, які здійснюють повірку лічильників на проливних установках – наприклад у Сервісному центрі Розрахункового департаменту Київводоканалу – можна вільно та без черги повірити прилад обліку. Тобто, навіть знаючи про необхідність повірки, мешканці не поспішають здійснювати цю роботу, продовжуючи безвідповідально користуватися несправними приладами обліку.

Наприкінці заходу радник Київводоканалу з питань інформаційної політики Вікторія Яковлєва також наголосила, що останнім часом з’явилися організації, які розповсюджують оголошення та самовільно без погодження з Укрметртестстандартом видають довідки про нібито повірку лічильників, називаючи цей процес «перевіркою» і порушуючи чинне законодавство. Жодні документи, отримані мешканцем від подібних фірм, не мають правової сили.

У зв’язку з вищевикладеним просимо мешканців уважно обирати організацію для повірки лічильників, щоб не стати жертвами шахраїв. Лише повірений і правильно встановлений прилад обліку стане запорукою коректних нарахувань за використані послуги.

 

Джерело: ПАТ «АК «Київводоканал»

 

2012 http://www.dpcenter.com.ua - Дебет Плюс Центр