Вы здесь

Новости законодательства май 2012 г.

Хіт! У формі податкової накладної допущено помилку – чи вплине вона на право покупця на податковий кредит?

Бувають випадки, коли у формі податкової накладної бухгалтери "натикаються" на помилку. Звичайно, такі погрішності у формі податкового документа не зачіпають обов’язок продавця сплатити податкові зобов’язання. А ось у покупця частенько з’являються неприємності, адже якщо податкова вбачає таку погрішність, зразу намагається "урізати" податковий кредит.

Трапилось так і з появою податкової накладної, затвердженої наказом Мінфіну N 1379 від 01.11.2011 р., яка почала застосовуватися з 16.12.2011 р. За різними джерелами інформації, у графі "Форма проведення розрахунків" слово рахунок мало неоднакове закінчення (або "рахунка", або ж "рахунку"). Але наш еталон – "Офіційний вісник України", у N 95 від 16.12.2011 р. якого було надруковано слово "рахунка". Про значущість цієї помилки для податкового обліку просто не хочеться говорити, та й правила орфографії теж не будемо нагадувати. Але факт залишається фактом. Про таку невідповідність у формах знали контролери, і, за інформацією, яка почала надходити у нашу Компанію, у деяких покупців почалися проблеми з податковим кредитом. Окремі інспектори "завертали" податкові накладні, мотивуючи це тим, що "накладна не по формі".

Розуміючи безглуздість таких висновків, ми не залишилися в стороні і звернулися до податкової з офіційним запитом, аби кваліфіковані спеціалісти дали свою відповідь на ситуацію, яка виникла. І ось ми отримали відповідь.

Податкова наголосила, що порушення порядку заповнення податкової накладної не дає покупцю права на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту. Під цим твердженням слід розуміти:

- відсутність у податковій накладній хоча б одного обов’язкового реквізиту, зазначеного в пп. "а"-"і" п. 201.1 ПКУ;

- невідповідність показників, зазначених у податковій накладній, умовам поставки (ціна, вартість, номенклатура, кількість товару тощо).

Підбиваючи вищесказане, податкова зробила наступний висновок: "<...якщо в податковій накладній всі обов'язкові реквізити заповнені правильно та достовірно, то незалежно від того, що у формі податкової накладної у графі "Форма проведення розрахунків" замість слова "рахунка" відображено слово з іншим закінченням "рахунку" (замість закінчення -а зазначене закінчення -у), така податкова накладна вважається заповненою без порушень (за умови вірно заповнених всіх інших реквізитів)".

Ми погоджуємося із зробленим фіскалами висновком і сподіваємося, що податкові в інших регіонах нашої країни притримаються такої ж позиції.

------------------------

Лист Державної податкової служби у м. Києві N 2174/10/06-408 від 13.04.2012 р.


ІНДЕКС ІНФЛЯЦІЇ  - Хіт! Індекс інфляції у квітні 2012 р.

За даними Державного комітету статистики України, індекс споживчих цін на товари та послуги (індекс інфляції) у квітні 2012 року до попереднього місяця становив 100,0%, до грудня попереднього року – 100,7%.


 

ПОДАТКОВА ЗВІТНІСТЬ - Роз’яснення з ЄБПЗ щодо складання податкової звітності

Голова Державної податкової адміністрації вирішив звернути увагу платників податків на те, що чимало відповідей на свої запитання вони можуть знайти у Єдиній базі податкових знань (ЄБПЗ), що розміщена в Інтернеті на офіційному сайті ДПС.

Відповідаючи на один із запитів, він послався на текст, що якраз міститься у ЄБПЗ. Питання було таке: чи мають право податкові органи відмовляти у прийнятті податкової декларації, якщо вона заповнена частково за допомогою технічних засобів, а частково – від руки?

Відповідь чітка: ні, не має.

Крім того, в цьому ж листі міститься ще одне роз’яснення з ЄБПЗ: звітність має бути складена державною, тобто українською мовою.

------------------------

Лист Державної податкової служби України N 8971/К/18-4013 від 01.03.2012 р.


ДОПОМОГА ПО БЕЗРОБІТТЮ - Затверджено нові мінімальні розміри допомоги по безробіттю у 2012 році

На виконання ст. 11 Закону N 1533-III від 02.03.2000 р. Фонд безробіття трохи збільшив мінімальний розмір допомоги по безробіттю у 2012 році для деяких осіб.

Нагадаємо, що з 1 січня вже було запроваджено мінімальні розміри на цей рік (Постанова Правління фонду N 297 від 16.12.2011 р.). 

Тоді для застрахованих осіб, визнаних у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, було встановлено мінімальний розмір допомоги по безробіттю на рівні 825 гривень. Але при цьому була приписка – "з можливістю подальшого перегляду протягом року, враховуючи економічну ситуацію, розвиток ринку праці та динаміку зростання заробітної плати з метою збільшення цього розміру".

І ось результати цього перегляду - мінімальний розмір допомоги по безробіттю становитиме:

- з 1 квітня 2012 р. – 841 грн.;

- з 1 липня 2012 р. – 847 грн.;

- з 1 жовтня 2012 р. – 860 грн.;

- з 1 грудня 2012 р. – 872 грн.

Нагадаємо, що розмір допомоги по безробіттю для таких осіб визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу) залежно від страхового стажу:

- до 2 років - 50%;

- від 2 до 6 років - 55%;

- від 6 до 10 років - 60%;

- понад 10 років - 70%.

Допомога по безробіттю виплачується залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру:

- перші 90 календарних днів – 100%;

- протягом наступних 90 календарних днів – 80%;

- у подальшому - 70%.

Тобто після проведення всіх цих розрахунків безробітному не може бути виплачено менше, ніж ті суми, що встановлено фондом як мінімальні.

Наостанок зауважимо, що не змінився і складає 544 гривні мінімум для:

- осіб, визнаних в установленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали менше 26 календарних тижнів, а також осіб, які бажають відновити трудову діяльність після тривалої (більше 6 місяців) перерви, та застрахованих осіб, звільнених з останнього місця роботи з підстав, передбачених ст. 37, пунктами 3, 4, 7, 8 ст. 40, ст. 41 і 45 КЗпП (вони мають право на допомогу по безробіттю без урахування страхового стажу);

- осіб, які шукають роботу вперше, та інших незастрахованих осіб, визнаних у встановленому порядку безробітними.

------------------------

Постанова Правління фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття "Про мінімальний розмір допомоги по безробіттю у 2012 році" (N 327 від 12.04.2012 р.)

Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування та застосовується з 01.04.2012 р.


ВІДРЯДЖЕННЯ - Мінсоцполітики роз'яснило порядок оплати праці осіб, направлених у службові відрядження

Нагадаємо, що у квітні минулого року стаття 121 Кодексу законів про працю України поповнилась положеннями, згідно з якими працівникам, направленим у службові відрядження, оплата праці за виконану роботу здійснюється відповідно до умов, визначених трудовим або колективним договором, і розмір такої оплати праці не може бути нижчим середнього заробітку.

Надаючи відповідні роз'яснення у своєму листі, Мінсоцполітики зазначило, що у випадку направлення працівника у відрядження необхідно порівняти суму середньоденного заробітку і денного заробітку працівника відповідно до умов трудового договору, і у випадку, коли заробітна плата вища його середнього заробітку, заплатити за час відрядження заробітну плату, а якщо вищий середній заробіток, то виплачується середня заробітна плата.

Крім того, Міністерство нагадало, що згідно з п. 3 Порядку обчислення середньої заробітної плати (затверджено постановою Кабміну N 100 від 08.02.95 р.) при її обчисленні за 2 місяці включаються: основна заробітна плата, доплати і надбавки, премії, які мають постійний характер, індексації тощо.

Водночас пунктом 4 зазначеного Порядку передбачені виплати, які не враховуються при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження, в т. ч. і за час відрядження. Це, зокрема, виплати за час, протягом якого зберігається середній заробіток працівника (за час виконання державних і громадських обов'язків, щорічної і додаткової відпусток, відрядження тощо) та допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю.

------------------------

Лист Міністерства соціальної політики України N 204/13184-12 від 05.03.2012 р.


ЕКСПОРТ МЕТАЛОБРУХТУ - Затверджено граничні обсяги експорту металобрухту у 2012 році

Кабінет Міністрів затвердив граничні обсяги експорту брухту чорних металів у 2012 році на рівні 900 тис. тонн.

При цьому встановлено, що митне оформлення експорту металобрухту здійснюється на підставі паперового примірника картки реєстрації-обліку ЗЕД-контракту на здійснення експортних операцій з металобрухтом або її примірника у формі електронного документа.

Також Уряд вніс ряд коректив в Порядок реєстрації зовнішньоекономічних контрактів (договорів) на здійснення експортних операцій з металобрухтом (затверджений постановою КМУ N 155 від 15.02.2002 р.), а саме:

- виключив ряд вже не діючих норм щодо необхідності погодження експорту металобрухту з Мінпромполітики (нагадаємо, що таке міністерство було ліквідовано, а його правонаступником стало Мінекономрозвитку);

- уточнив, що для реєстрації ЗЕД-контракту на експорт металобрухту в Мінекономрозвитку необхідно подавати не оригінал сертифіката відповідності системи управління якістю суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності вимогам стандартів ISO 9000-2001, а лише його копію, завірену в установленому порядку;

- встановив, що у разі здійснення митного оформлення експорту металобрухту на підставі картки реєстрації-обліку відповідного ЗЕД-контракту у формі електронного документа інформація про фактичний обсяг відвантажених товарів відповідно до зазначених у такій картці умов надсилається Держмитслужбою Мінекономрозвитку в установленому зазначеними органами порядку.

------------------------

Постанова Кабінету Міністрів України "Деякі питання здійснення експортних операцій з металобрухтом" (N 388 від 03.05.2012 р.) Дата набрання чинності: з дня офіційного опублікування.


ПІЛЬГИ З ОПОДАТКУВАННЯ - ВАСУ роз’яснив "мудрий" механізм звільнення від фінсанкцій платників податку на прибуток

Служителі Феміди вирішили роз’яснити позицію правосуддя в питанні застосування п. 6 підр. 10 р. XX ПКУ. За цією нормою, не застосовуються фінсанкції за порушення податкового законодавства за наслідками діяльності у ІІ – IV календарних кварталах 2011 р. до:

1) платників податку на прибуток підприємств;

2) платників податків, що перейшли на загальну систему оподаткування (тобто до тих платників, які раніше перебували на спрощеній системі оподаткування).

Як бачимо, в обох випадках мова йде про підприємства, які мають статус платника податку на прибуток. Якщо так, в чому затаїлася різниця, чи це чергова неточність ПКУ?..

На думку суддів ВАСУ, різниця все ж є, і ось в чому.

Перша група об’єднує підприємства-платників податку на прибуток, і заборона на застосування фінсанкцій стосується лише податкових правопорушень, вчинених особами, як платниками податку на прибуток. Разом з цим, відповідальність за порушення інших норм податкового законодавства, які не пов'язані зі справлянням податку на прибуток, застосовуються до платників податків на загальних підставах.

Друга група об’єднує підприємства, які перейшли на загальну систему оподаткування. Вони звільняються від фінансових санкцій за порушення податкового законодавства (нагадаємо, що мова йде про правопорушення за наслідками діяльності у ІІ – IV календарних кварталах 2011 р.), незалежно від видів податків, норми щодо справляння яких порушені. Але судді звертають увагу, що потрібно розрізняти перехід платника податку на загальну систему і втрату можливості працювати на спрощеній системі (наприклад, перевищення лімітованого обсягу доходу). За наявності обставин, що вказують на втрату права перебування особи на спрощеній системі оподаткування, така особа несе відповідальність на загальних підставах (з урахуванням п. 6 підр. 10 розд. XX ПКУ). Крім того, звільнення від фінансових санкцій поширюється лише на ті підприємства, які перейшли на загальну систему оподаткування після 01.01.2011 р., тобто після набрання чинності ПКУ. 

------------------------

Лист Вищого Адміністративного суду України N 1197/12/13-12 від 04.05.2012 р.


ЄДИНИЙ СОЦВНЕСОК - Застосування "натурального" коефіцієнта при виплаті доходу у натуральній формі

У коментованому листі фахівці ПФУ слушно зауважили, що Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (N 2464-VI від 08.07.2010 р.) не передбачено застосування підвищувального коефіцієнта при виплаті доходів в негрошовій формі. Тобто, при нарахуванні єдиного соціального внеску, дохід не підвищується на натуральний коефіцієнт. Хоча ми добре пам’ятаємо часи, коли їх думка була діаметрально протилежна (див., наприклад, лист N 4843/04 від 24.05.2004 р.).

А ось при виплаті натурдоходу у питанні справляння податку на доходи фізосіб нічого не змінилось. Як і раніше, при його нарахуванні потрібно скористатися підвищувальним коефіцієнтом згідно з п. 164.5 ПКУ.

Для довідки: у 2012 році цей коефіцієнт становить 1,176471 (для доходу до 10730 грн.) та 1,204819 (для доходу понад 10730 грн.).

------------------------

Лист Пенсійного фонду України N 6288/03-30 від 20.03.2012 р.


ДПС

- вказала на недопустимість використання факсиміле в податкових деклараціях (лист N 9499/К/10-1115/1139 від 14.03.2012 р.);

- підкреслила, що листи ДПС, видані на адресу інших держорганів, не мають статусу податкових консультацій, це є міжвідомчим листуванням. І ще раз зроблено акцент на тому, що податкова консультація має індивідуальний характер та може бути використана лише тим платником податків, кому її надано (лист N 10279/К/15-1414 від 23.03.2012 р.);

- затвердила новий Державний реєстр РРО (N 406 від 14.05.2012 р.);


ДПС в м. Києві

- надала роз’яснення щодо відображення у ф. N 1ДФ "привілейованих" дивідендів (лист N 1641/10/17-107 від 28.03.2012 р.);

ПФУ

 

- підкреслює: якщо підприємство виплачує дохід самозайнятій особі, то єдиний соцвнесок на зазначені виплати не нараховується в разі надання такою особою копії повідомлення про взяття її на облік в органах ПФУ як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність (лист N 6183/03-20 від 19.03.2012 р.);

- констатує, що єдинники І та ІІ груп, у період протягом 1 календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, якщо вона триває 30 і більше календарних днів, залишаються платниками спрощеної системи оподаткування, а тому мають обов'язок щодо сплати єдиного соцвнеску (лист N 7618/03-30 від 02.04.2012 р.);

 

---------------

Відтворення матеріалу у будь-якій формі повністю або частково можливо лише з письмового дозволу Компанії "Дінай"

    На верх страницы

2012 http://www.dpcenter.com.ua - Дебет Плюс Центр